Internetová poradna i-EKIS / odpověď
20.4.19 / dotaz č. 106532
Dobrý den,
mám dotaz ohledně odkouření (kouřovodu) nově navrženého kondenzačního kotle do suterénu RD. Kouřovod z kotle bude v suterénu volně přes strop prostupovat do 1. NP do předstěny z klasického SDK, dále stropem do 2.NP a zase do předstěny z klasického SDK a poté přes střechu.
Je navržen plastový systém trubka v trubce. Je to možné to takto mít. Splňuje to všechny požadavky norem a vyhlášek? Nějak mi nejde do hlavy použití plastu u plynového kotle, i když ten má nízké teploty spalin. Víte jak se k tomuto staví pojišťovny?
mám dotaz ohledně odkouření (kouřovodu) nově navrženého kondenzačního kotle do suterénu RD. Kouřovod z kotle bude v suterénu volně přes strop prostupovat do 1. NP do předstěny z klasického SDK, dále stropem do 2.NP a zase do předstěny z klasického SDK a poté přes střechu.
Je navržen plastový systém trubka v trubce. Je to možné to takto mít. Splňuje to všechny požadavky norem a vyhlášek? Nějak mi nejde do hlavy použití plastu u plynového kotle, i když ten má nízké teploty spalin. Víte jak se k tomuto staví pojišťovny?
Pro plynové kondenzační kotle se standardně používají materiály s teplotní odolností do 120°C. Tuto podmínku certifikované systémy s plastovou (PPH) vložkou splňují a jsou tedy z provozního hlediska vyhovující. V kombinaci s vysokou odolností vůči kondenzátu a poměrně nízké ceně se jeví jako ideální řešení.
Teplota spalin u plynového kondenzačního kotle se v kondenzačním režimu pohybuje cca kolem 50°C, při nekondenzačním obvykle max.do 80°C.
Praktický návrh a provedení (vedení) jak v interiéru, tak v exteriéru podléhá podmínkám daných platnou legislativou (stavební zákon, vyhláška, ČSN). Každá spalinová cesta musí být ověřena výpočtem, kterým se prokazuje její funkčnost. Výše uvedené činnosti by měl provést odborník.
Teplota spalin u plynového kondenzačního kotle se v kondenzačním režimu pohybuje cca kolem 50°C, při nekondenzačním obvykle max.do 80°C.
Praktický návrh a provedení (vedení) jak v interiéru, tak v exteriéru podléhá podmínkám daných platnou legislativou (stavební zákon, vyhláška, ČSN). Každá spalinová cesta musí být ověřena výpočtem, kterým se prokazuje její funkčnost. Výše uvedené činnosti by měl provést odborník.