Internetová poradna i-EKIS / odpověď
7.9.20 / dotaz č. 120376
Dobrý den,
Prosím o zpětnou vazbu k tomu, jak si nyní vykládat novou vyhlášku č. 264/2020 Sb. Přesně k vzoru stanovení doporučených opatření pro snížení energetické náročnosti budovy definované §8. Chápu tedy dobře, že alternativní systémy se budou navrhovat u budov s téměř nulovou spotřebou energie, větší změny dokončené budovy a u budov užívaných orgánem veřejné moci v případě, že byly vyhodnoceny jako technicky, ekonomicky a ekologicky proveditelné. Pokud takto vyhodnoceny nebudou, tak se v těchto případech uvádět nebudou? Nebo je tento výklad chápan špatně a alternativní systémy se nyní budou posuzovat ve všech průkazech?
Prosím o zpětnou vazbu k tomu, jak si nyní vykládat novou vyhlášku č. 264/2020 Sb. Přesně k vzoru stanovení doporučených opatření pro snížení energetické náročnosti budovy definované §8. Chápu tedy dobře, že alternativní systémy se budou navrhovat u budov s téměř nulovou spotřebou energie, větší změny dokončené budovy a u budov užívaných orgánem veřejné moci v případě, že byly vyhodnoceny jako technicky, ekonomicky a ekologicky proveditelné. Pokud takto vyhodnoceny nebudou, tak se v těchto případech uvádět nebudou? Nebo je tento výklad chápan špatně a alternativní systémy se nyní budou posuzovat ve všech průkazech?
Dobrý den,
§7 a §8 vyhlášky uvádějí způsob vypracování hodnocení alternativních systémů dodávek energie a doporučených opatření pro snížení energetické náročnosti budovy. Nejprve se na budově navrhují doporučená opatření tak, aby sama o sobě nebo v kombinaci s alternativním systémem budovy splnila klasifikaci uvedenou v §7 odstavci 2. Ve vzoru PENB jsou uvedeny 3 kroky návrhu doporučených opatření (Důležitým opatřením je např. i změna orientaci budovy.), čtvrtý je alternativní systém. Alternativní systém musí být součástí doporučených opatření jen tehdy vyjde-li jako celkově proveditelný. Posouzení alternatiního systému dodávky energie probíhá až na stav po realizaci doporučených opatření (tedy skutečně v kroku 4 dle vzoru PENB).
Cílem je představit investorovi možnosti (z pohledu energeticky) jak splnit katagorii A. Při návrhu opatření má být respektována nákladová efektivita - tedy mají být upřednostněna opatření ekonomicky efektivnější. To ale neznamená, že se u opatření hodnotí ekonomika - nehodnotí.
Alternativní systémy se hodnotí v každém PENBu, ale součástí doporučených opatření (pro budovy, které nesplňují klasifikaci A na primární energii z neobnovitelných zdrojů) jsou pouze tehdy, vyjdou-li technicky, ekonomicky a ekologicky proveditelné. Nevyjdou-li proveditelné, nemusíte jej navrhovat jako součást opatření (ale můžete).
s pozdravem
Michal Čejka
§7 a §8 vyhlášky uvádějí způsob vypracování hodnocení alternativních systémů dodávek energie a doporučených opatření pro snížení energetické náročnosti budovy. Nejprve se na budově navrhují doporučená opatření tak, aby sama o sobě nebo v kombinaci s alternativním systémem budovy splnila klasifikaci uvedenou v §7 odstavci 2. Ve vzoru PENB jsou uvedeny 3 kroky návrhu doporučených opatření (Důležitým opatřením je např. i změna orientaci budovy.), čtvrtý je alternativní systém. Alternativní systém musí být součástí doporučených opatření jen tehdy vyjde-li jako celkově proveditelný. Posouzení alternatiního systému dodávky energie probíhá až na stav po realizaci doporučených opatření (tedy skutečně v kroku 4 dle vzoru PENB).
Cílem je představit investorovi možnosti (z pohledu energeticky) jak splnit katagorii A. Při návrhu opatření má být respektována nákladová efektivita - tedy mají být upřednostněna opatření ekonomicky efektivnější. To ale neznamená, že se u opatření hodnotí ekonomika - nehodnotí.
Alternativní systémy se hodnotí v každém PENBu, ale součástí doporučených opatření (pro budovy, které nesplňují klasifikaci A na primární energii z neobnovitelných zdrojů) jsou pouze tehdy, vyjdou-li technicky, ekonomicky a ekologicky proveditelné. Nevyjdou-li proveditelné, nemusíte jej navrhovat jako součást opatření (ale můžete).
s pozdravem
Michal Čejka