Internetová poradna i-EKIS / odpověď
23.5.22 / dotaz č. 139233
Dobrý den, pokládal jsem tento dotaz:
"stále bádáme jestli se odklad výměny kotlů 1 a 2 emisní třídy týká pouze domácností čí nikoliv.
Prosím, mohli byste mi tuhle problematiku objasnit? Jestli se nás, tedy státnímu podniku tento odklad netýká a musíme pokračovat ve výměnách kotlů 1 a 2 emisní třídy?"
Myslel jsem tím výměny kotlů 1 a 2 emisní třídy po odložení termínu o 2 roky. Všude se píše, že se odklad týká jen domácností, ale nikde není napsáno, jestli se odklad týká i právnických osob.
Děkuji
"stále bádáme jestli se odklad výměny kotlů 1 a 2 emisní třídy týká pouze domácností čí nikoliv.
Prosím, mohli byste mi tuhle problematiku objasnit? Jestli se nás, tedy státnímu podniku tento odklad netýká a musíme pokračovat ve výměnách kotlů 1 a 2 emisní třídy?"
Myslel jsem tím výměny kotlů 1 a 2 emisní třídy po odložení termínu o 2 roky. Všude se píše, že se odklad týká jen domácností, ale nikde není napsáno, jestli se odklad týká i právnických osob.
Děkuji
Dobrý den,
Píšu česky, ale prosím zasílám raději ještě jednou, protože jsem se snažil odpovědět technicky i právně co možná nejsrozumitelněji, ale možná že odpověď byla "ztracena" v textu.
Zákon hovoří o provozovateli, v §17 odst.1) písm.g), tedy provozovatelem v širším pojetí je každý, kdo provozuje zdroj bez ohledu na charakter jeho vlastností (fyzická osoba, právnická osoba, veřejnoprávní subjekt, ....) a proto se tedy požadavek automaticky vztahuje i na vás.
Je třeba vycházet z důvodové zprávy k zákonu a poté i z důvodové zprávy k vládnímu návrhu. A proto opakuji již jen velmi zkráceně. Po covidové době se spousta dodavatelsko-odvěratelských řetězců rozpadla a není vůbec snadné zajistit očekávané dodávky v množství, čase a šíře sortimentů obvyklých, jako tomu bylo dříve. Proto vláda přistoupila k tomuto návrhu.
Pokud jste již ve vaší organizaci započali s výměnou, bylo provedeno rozhodnutí a samozřejmě i zdůvodnění. Pokud v tomto zdůvodnění se neodvoláváte na zákonná opatření, ale pouze jen na dosažení vyšší účinnnosti a tím i výše ročních úspor, bylo by v současné době pokud byste výměnu zastavili porušením práce a zásad dobrého hospodáře. V případě, že by dorazila SEI mohli byste mít velký problém. Pokud jste totiž identifikovali potřebu vyměnit stávající kotle a toto odůvodnění by bylo v rozporu s dřívějším rozhodnutím realizovat výměnu, a nesprávným odůvodněním toto nyní pozastavit, by mohlo vést k neplnění obecných podmínek zákoan 406/2000 Sb. o hospodaření s energií.
Píšu česky, ale prosím zasílám raději ještě jednou, protože jsem se snažil odpovědět technicky i právně co možná nejsrozumitelněji, ale možná že odpověď byla "ztracena" v textu.
Zákon hovoří o provozovateli, v §17 odst.1) písm.g), tedy provozovatelem v širším pojetí je každý, kdo provozuje zdroj bez ohledu na charakter jeho vlastností (fyzická osoba, právnická osoba, veřejnoprávní subjekt, ....) a proto se tedy požadavek automaticky vztahuje i na vás.
Je třeba vycházet z důvodové zprávy k zákonu a poté i z důvodové zprávy k vládnímu návrhu. A proto opakuji již jen velmi zkráceně. Po covidové době se spousta dodavatelsko-odvěratelských řetězců rozpadla a není vůbec snadné zajistit očekávané dodávky v množství, čase a šíře sortimentů obvyklých, jako tomu bylo dříve. Proto vláda přistoupila k tomuto návrhu.
Pokud jste již ve vaší organizaci započali s výměnou, bylo provedeno rozhodnutí a samozřejmě i zdůvodnění. Pokud v tomto zdůvodnění se neodvoláváte na zákonná opatření, ale pouze jen na dosažení vyšší účinnnosti a tím i výše ročních úspor, bylo by v současné době pokud byste výměnu zastavili porušením práce a zásad dobrého hospodáře. V případě, že by dorazila SEI mohli byste mít velký problém. Pokud jste totiž identifikovali potřebu vyměnit stávající kotle a toto odůvodnění by bylo v rozporu s dřívějším rozhodnutím realizovat výměnu, a nesprávným odůvodněním toto nyní pozastavit, by mohlo vést k neplnění obecných podmínek zákoan 406/2000 Sb. o hospodaření s energií.