Internetová poradna i-EKIS / odpověď
12.5.23 / dotaz č. 159890
Dobrý den,
11.dubna 2023 vyúčtování za elektřinu kde máme doplatit 180000kč bohužel se tím dostaneme do složité životní situace. Chtěl bych se zeptat na dvě věci.
Jelikož jsem 11. října 2022 podepisovali novou smlouvu o ČEZ
Kdy shodou ČEZ měnil sazbu na 12,- za kilovat, do konce roku se nám zvedla rapidně účet elektrické energie. Dá se to zpětně reklamovat?
Jde reklamovat energeticky štítek který si myslíme že je špatně vytvořen, má nadhodnocený výkon kotle a i tak je slabý na vytopení celého domu. A myslíme že jsou větší tepelné ztraty než jsou
uvedeny, fyzicky tu nikdo u měření nikdo nebyl.
11.dubna 2023 vyúčtování za elektřinu kde máme doplatit 180000kč bohužel se tím dostaneme do složité životní situace. Chtěl bych se zeptat na dvě věci.
Jelikož jsem 11. října 2022 podepisovali novou smlouvu o ČEZ
Kdy shodou ČEZ měnil sazbu na 12,- za kilovat, do konce roku se nám zvedla rapidně účet elektrické energie. Dá se to zpětně reklamovat?
Jde reklamovat energeticky štítek který si myslíme že je špatně vytvořen, má nadhodnocený výkon kotle a i tak je slabý na vytopení celého domu. A myslíme že jsou větší tepelné ztraty než jsou
uvedeny, fyzicky tu nikdo u měření nikdo nebyl.
Dobrý den případnou reklamaci vyúčtování spotřeby od společnosti ČEZ můžete reklamovat a to na regionální pobočce společnosti ČEZ. Tak jak píšete se však obávám, že reklamace nebude kladně vyřízena. Jestli jste podepsal smlouvu za 12 Kč/kWh silové elektřiny, je pravděpodobné, že vyúčtování bude v pořádku. Cenový strop platí od 1.1.2023. Co se týká vaší pochybnosti o pravdivosti (přesnosti) údajů uvedených na průkazu energetické náročnosti budovy (PENB) můžete podat podnět k přezkoumání na Státní energetickou inspekci (SEI). Případně si nechat zpracovat nový PENB, abyste si potvrdil nebo vyvrátil své pochybnosti.
Odpovídá: František Brendl - EKIS Pardubice EPP Bohemia tisk