Efekt energie Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR

Internetová poradna i-EKIS / odpověď

5.10.23 / dotaz č. 170813
Dobrý den,
Mám připravený projekt a starý a nový PENB po navrhovaných úpravách na dotační program "oprav dům po babičce".
Když mi bude část úprav provádět firma a část budu dělat svépomocí, jakým způsobem se dokládají fraktury prosím ? Za sebe předpokládám budu nahrávat do systému faktury za materiál a od firmy se dokládá faktura se soupisem provedených prací ? Kdo kontroluje uznatelné položky, pokud mi firma bude například provádět i další potřebné práce spojené s rekonstrukcí ? Je třeba je oddělit, pokud nevyužívám zprostředkovací firmu ?

Děkuji,
Zdeněk Pilc
Dobrý den,
Realizaci provádíte v souladu s projektem a od firmy si v ideálním případě necháte vystavit dvě faktury. Jedna faktura bude na uznatelné náklady související se zateplením objektu a druhá faktura na práce nesouvisející se zateplením objektu (neuznatelné náklady). Co jsou a nejsou uznatelné náklady (přímé realizační výdaje) je jasně specifikováno v podmínkách programu Nová zelená úsporám, které nalezne na https://novazelenausporam.cz/. Na to, co si provádíte svépomocí můžete jako přímé realizační výdaje předložit faktury za materiál. Až budete mít akci realizovanou, v souladu s ukončením projektu do systému vložíte soupis všech faktur a uznatelných úkonů a vložíte naskenované faktury. Kontrolu provádí fond a vy jste si povinen mimo jiné faktura archivovat po celou dobu udržitelnosti projektu .