Internetová poradna i-EKIS / odpověď
6.3.12 / dotaz č. 31697
Dotaz pro Bc.Vlastimila Sucháčka
Dobrýn den,
po včerejší telefonické domluvě posílám otázky týkající se FVE, které potřebuji zodpovědět:
-manžel na začátku roku 2010 získal licenci na provoz FVE, za rok 2010 jsme byli osvobozeni od daně z příjmů, od roku 2011 již nemůžeme uplatňovat osvobození a placení daňe se na nás vztahuje. A nyní řeším otázku uplatnění paušálu nebo skutečných výdajů (co je výhodnější). U skutečných výdajů potřebuji znát jaké odpisové skupiny jsou vyčleněny pro FVE, rovnoměrné versus zrychlené odpisování, délka odpisování (FVE byla pořízena na klíč, ve faktuře uvedena celková cena k zaplacení bez podrobnějšího rozepisování, nemám tady cenové vyčíslení jednotlivých komponent, jako panely, kabely, konstrukce,.... ). Můžete mi v tomto poradit?
-musím zařadit RD do majetku firmy tzv. technické zhodnocení stavby, abych mohla odpisy uplatnit (pozn. máme FVE namontovanou a připevněnou na střechu)??
-FVE uvedena do provozu v roce 2010, vedení daňové evidenci nebo účetnictví, je možnost se sám rozhodnout nebo je to striktně dáno??
Na internetu jsou informace, ale vesměs starého charakteru nebo takové informace které se rozchází a člověk opravdu neví jak se má v základních věcech rozhodnout. Proto se na Vás obracím s prosbou o erudované zodpovězení mých otázek.
Děkuji
S pozdravem
Dobrýn den,
po včerejší telefonické domluvě posílám otázky týkající se FVE, které potřebuji zodpovědět:
-manžel na začátku roku 2010 získal licenci na provoz FVE, za rok 2010 jsme byli osvobozeni od daně z příjmů, od roku 2011 již nemůžeme uplatňovat osvobození a placení daňe se na nás vztahuje. A nyní řeším otázku uplatnění paušálu nebo skutečných výdajů (co je výhodnější). U skutečných výdajů potřebuji znát jaké odpisové skupiny jsou vyčleněny pro FVE, rovnoměrné versus zrychlené odpisování, délka odpisování (FVE byla pořízena na klíč, ve faktuře uvedena celková cena k zaplacení bez podrobnějšího rozepisování, nemám tady cenové vyčíslení jednotlivých komponent, jako panely, kabely, konstrukce,.... ). Můžete mi v tomto poradit?
-musím zařadit RD do majetku firmy tzv. technické zhodnocení stavby, abych mohla odpisy uplatnit (pozn. máme FVE namontovanou a připevněnou na střechu)??
-FVE uvedena do provozu v roce 2010, vedení daňové evidenci nebo účetnictví, je možnost se sám rozhodnout nebo je to striktně dáno??
Na internetu jsou informace, ale vesměs starého charakteru nebo takové informace které se rozchází a člověk opravdu neví jak se má v základních věcech rozhodnout. Proto se na Vás obracím s prosbou o erudované zodpovězení mých otázek.
Děkuji
S pozdravem
Dobrý den,
při rozhodování mezi paušálem a skutečně vynaloženými náklady na fotovoltaiku je potřeba zejména zvážit ekonomické dopady tohoto příjmu na fyzickou osobu. Stavbu jako celek lze rozdělit do několika skupin (jiná může být panely, střídače a jiná použité konstrukce a další). V tomto případě pak požádejte firmu, která Vám elektrárnu postavila, aby Vám toto rozúčtování poskytla. Samotná firma by toto měla mít rozčleněno a evidováno z důvodu pořádnosti vlastního účetnictví. S tímto by bylo vhodné konzultovat Vaši konkrétní situaci s daňovými poradci.
Co se týká vedení daňové evidence, popř. účetnictví, tak bych poradil nejověřenější metodu, a to přímou konzultaci s vašim správcem daně.
Toto je v naší zemi prozatím dosti diskutabilní neznámá, kdy se velmi často stává, že i požadavky finančních úřadů jsou rozlišné. Proto je vhodné s FÚ situaci konzultovat, nechat si potvrdit požadavky razítkem a příslušnou osobou, tím eliminujete riziko možných budoucích nepříjemností.
při rozhodování mezi paušálem a skutečně vynaloženými náklady na fotovoltaiku je potřeba zejména zvážit ekonomické dopady tohoto příjmu na fyzickou osobu. Stavbu jako celek lze rozdělit do několika skupin (jiná může být panely, střídače a jiná použité konstrukce a další). V tomto případě pak požádejte firmu, která Vám elektrárnu postavila, aby Vám toto rozúčtování poskytla. Samotná firma by toto měla mít rozčleněno a evidováno z důvodu pořádnosti vlastního účetnictví. S tímto by bylo vhodné konzultovat Vaši konkrétní situaci s daňovými poradci.
Co se týká vedení daňové evidence, popř. účetnictví, tak bych poradil nejověřenější metodu, a to přímou konzultaci s vašim správcem daně.
Toto je v naší zemi prozatím dosti diskutabilní neznámá, kdy se velmi často stává, že i požadavky finančních úřadů jsou rozlišné. Proto je vhodné s FÚ situaci konzultovat, nechat si potvrdit požadavky razítkem a příslušnou osobou, tím eliminujete riziko možných budoucích nepříjemností.