Efekt energie Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR

Internetová poradna i-EKIS / odpověď

21.2.13 / dotaz č. 38488
Dobrý den, chtěla bych s informovat na povinnost nechat zpracovat PENB pro administrativní budovu s plochou vyšší než 1000 m2 v případě, že ji již pronajímáme.
Děkuji.
Dobrý den,
odpověď bohužel nemohu zjednodušit do ano/ne. Věc je složitější.
Obecně u uvedené budovy povinnost zpracovat PENB může nastat při:
- rekonstrukci
- pronájmu
- prodeji
- i pouhém provozování a vlastnictví budovy.

Postupně tedy:
- při rekonstrukci je nutné doložit pomocí PENB kvalitu návrhu, ale pouze v případě, že se
rekonstrukce dotýká více než 25% tzv. obálky budovy (okna, fasáda, střecha, podlaha)

- při pronájmu je nutné rozlišovat, zda pronajímáte budovu jako celek jednomu nájemníkovi - resp.
jestli je v nájemní smlouvě uvedena celé budova nebo pronajímáte pouze část budovy
- v případě, že budete podepisovat novou nájemní smlouvu na celý objekt její přílohou
musí být PENB
- v případě, že budete podepisovat nájemní smlouvu pouze na část budovy, je tato povinnost odložena
až po roce 2016

- při případném prodeji jak celého objektu tak části objektu je nutné, aby přílohou kupní smlouvy byl
PENB

- bez ohledu na předchozí situace jste jako vlastník administrativní budovy povinen vyhotovit PENB do určitého data:
- budovy s energeticky vztažnou plochou nad 1500 m2 do 1.1.2015
- budovy s energeticky vztažnou plochou 1000 - 1500 m2 do 1.1.2017
- budovy s energeticky vztažnou plochou pod 1500 m2 do 1.1.2019

PENB nemusí být nikde vyvěšen, pokud sám nechcete.

Závěrem:
- předpokládám, že budovu pronajímáte více nájemníkům, a proto se Vás v současné chvíli
povinnosti netýkají, zpracování PENB se však do nějaké doby stejně nevyhnete

Přeji hezký den¨

Ing. Jiří Cihlář
Energetický auditor č. oprávnění 0997






Odpovídá:  Ing. Jiří Cihlář* - EKIS Brno DEA tisk