Internetová poradna i-EKIS / odpověď
11.9.14 / dotaz č. 51140
Dobrý den. Město pronajímá zahradnictví kde je zděná provozní buduva o výměřě do 1000m2.V ní jsou 4 plynové kotle, každý o jm.výkonu 140 kW. Tyto kotle slouží pro vytápění již zmíněné budovy a pro vytápění třech skleníků (také v majetku města) každý o půdorysu 50m x 6m.Chtěl bych vědět,jestli se musí na tyto objekty dělat PENB(zejména na skleníky) a do kdy? Ve sklenících jsou staré otopné registry na které nejdou namontovat termoregulační ventily, co s tím?? Děkuji za odpověd.
Dobrý den,
v zákoně 406/2000 Sb. je řešena povinnost vypracovat PENB v §7a. Pro stávající budovy to řeší odstavce 1b a 1c podle plochy nikoliv podle zdroje vytápění. Odstavec 2a řeší tuto povinnost při prodeji a pronájmu pro budovy a budovou je nadzemní stavba a její podzemní části, prostorově soustředěná a navenek převážně uzavřená obvodovými stěnami a střešní konstrukcí, v níž se používá energie k úpravě vnitřního prostředí.
Ve výkladu MPO se odkazuje dotaz na definici administrativní budovy, Jedná se o běžně používaný pojem v právních předpisech (například v rámci katastrálního zákona a jeho prováděcích vyhlášek – např. vyhláška č. 26/2007 Sb. v příloze, týkající se způsobu využití stavby. Dle normy ČSN 73 5305 je administrativní budovou stavební objekt obsahující nejméně na 50 % své užitkové plochy kanceláře.
Podle těchto výkladových stanovisek bych doporučit zpracovat PENB na provozní budovu.
Nicméně se jedná o můj názor, v tomto případě bych se dotázal na MPO ČR kontakt je v souboru co jsem na něj odkazoval v předešlé odpovědi, nebo na Svaz měst a obci, kde je energetická komise a právní poradna a touto problematikou se jistě podrobně zabývali. Valašské Meziříčí je členem Svazu měst a obcí.
S pozdravem
Milan Mach
v zákoně 406/2000 Sb. je řešena povinnost vypracovat PENB v §7a. Pro stávající budovy to řeší odstavce 1b a 1c podle plochy nikoliv podle zdroje vytápění. Odstavec 2a řeší tuto povinnost při prodeji a pronájmu pro budovy a budovou je nadzemní stavba a její podzemní části, prostorově soustředěná a navenek převážně uzavřená obvodovými stěnami a střešní konstrukcí, v níž se používá energie k úpravě vnitřního prostředí.
Ve výkladu MPO se odkazuje dotaz na definici administrativní budovy, Jedná se o běžně používaný pojem v právních předpisech (například v rámci katastrálního zákona a jeho prováděcích vyhlášek – např. vyhláška č. 26/2007 Sb. v příloze, týkající se způsobu využití stavby. Dle normy ČSN 73 5305 je administrativní budovou stavební objekt obsahující nejméně na 50 % své užitkové plochy kanceláře.
Podle těchto výkladových stanovisek bych doporučit zpracovat PENB na provozní budovu.
Nicméně se jedná o můj názor, v tomto případě bych se dotázal na MPO ČR kontakt je v souboru co jsem na něj odkazoval v předešlé odpovědi, nebo na Svaz měst a obci, kde je energetická komise a právní poradna a touto problematikou se jistě podrobně zabývali. Valašské Meziříčí je členem Svazu měst a obcí.
S pozdravem
Milan Mach