Internetová poradna i-EKIS / odpověď
24.11.14 / dotaz č. 53887
Dobrý den. Využíváme v RD nízký tarif. Máme el.sporák, bojler, ústřední topení s nuceným oběhěm s čerpadlem. Už druhým rokem nám na podzim rozkouskují zapínání NT do tří časových úseků běhěm 24 hodin. Převážná část je v noci.V noci netopím, nevařím atd.Jak je možné, že sousední dům má NT zapnutý v jiné časové úseky(výhodnější, převážně ve dne)než náš? Závisí to na spotřebičích nahlášených ve smlouvě s dodavatelem energie? Přemýšleli jsme o instalaci akumulačních kamen, ale s touto dobou NT by se v topné sezoně nahřívala převážně v noci, tím ztrácí smysl.
Děkuji za odpověď.
Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
děkujeme za Váš dotaz. Spínání NT se řídí prostřednictvím Hromadného dálkového ovládání (HDO). To je v kompetenci místně příslušného distributora (distribuční společnost) a je pravdou, že se časy mohou měnit. O časech provozu nízké sazby rozhodují sami distributoři. S dotazem na časy spínání NT se proto obraťte přímo na svého distributora, který by vám měl být schopen vysvětlit, proč je tomu u sousedů jinak (což mi přijde zvláštní, protože pokud jde skutečně o sousedy, mělo by to být stejné jako u vás). To, kdy přesně jde NT je možné zjistit dotazem u distributora, na webových stránkách či zákaznické lince. Využívání nízkého tarifu je možné zjednodušit tzv. blokováním spotřebičů (to se netýká pouze ohřevu vody nebo vytápění, ale napříkald i běžných spotřebičů jako je pračka nebo myčka).
S pozdravem
Jana Poncarová a Jiří Beranovský
děkujeme za Váš dotaz. Spínání NT se řídí prostřednictvím Hromadného dálkového ovládání (HDO). To je v kompetenci místně příslušného distributora (distribuční společnost) a je pravdou, že se časy mohou měnit. O časech provozu nízké sazby rozhodují sami distributoři. S dotazem na časy spínání NT se proto obraťte přímo na svého distributora, který by vám měl být schopen vysvětlit, proč je tomu u sousedů jinak (což mi přijde zvláštní, protože pokud jde skutečně o sousedy, mělo by to být stejné jako u vás). To, kdy přesně jde NT je možné zjistit dotazem u distributora, na webových stránkách či zákaznické lince. Využívání nízkého tarifu je možné zjednodušit tzv. blokováním spotřebičů (to se netýká pouze ohřevu vody nebo vytápění, ale napříkald i běžných spotřebičů jako je pračka nebo myčka).
S pozdravem
Jana Poncarová a Jiří Beranovský