Internetová poradna i-EKIS / odpověď
4.2.15 / dotaz č. 55071
Dobrý den, dva měsíce po instalaci nových kalorimetrů našeho bytu se přišlo na to, že nový kalorimetr za dva měsíce naměřil skoro dvojnásobnou spotřebu, než obvykle míváme za celý rok dohromady. Prosím Vás o radu, jak správně reklamovat vadný kalorimetr a jak postupovat. Předem Vám děkuji.
Dobrý den, máte opravdu kalorimetr, není to jen indikátor topných nákladů (IRTN) - ten neměří v žádných jednotkách (ale pouze v dílcích) a pak může tento stav nastat. Pokud máte kalorimetr, pak musíte postupovat dle kupní smlouvy (tu samozřejmě neznám) a platných zákonů. Můžete si rovněž vyžádat osvědčení od autorizovaného metrologického střediska, že kalorimetr nepracuje správně.
Odpovídá: Ing. Tomáš Krásný* - EKIS Praha, Energetické poradenství tisk