Internetová poradna i-EKIS / odpověď
9.4.15 / dotaz č. 56500
Dobrý večer,
měl bych na Vás dotaz, nevím jestli je vhodné ho směřovat přímo na Vaši osobu, ale Vás článek se blížil nejvíce mému problému.
Asi před dvěma měsíci jsme uzavřely doma smlouvu s Comfort energy. Brzo jsme zjistili, že to byla chyba smlouvu jsme ukončili a LED žárovky poslali zpět.
Dnes nás od CE došla výzva k úhradě, kde požadují 2000 Kč za LED žárovky, kde je uvedeno že neevidují řádně a čas vrácené zboží.
Přitom mám od pošty vystaven podací lístek, kde je odeslání potvrzeno.
Mohl bych se Vás proto zeptat na nejvhodnější postup k řešení tohoto problému.
Děkuji moc za Vaši pomoc.
S pozdravem
měl bych na Vás dotaz, nevím jestli je vhodné ho směřovat přímo na Vaši osobu, ale Vás článek se blížil nejvíce mému problému.
Asi před dvěma měsíci jsme uzavřely doma smlouvu s Comfort energy. Brzo jsme zjistili, že to byla chyba smlouvu jsme ukončili a LED žárovky poslali zpět.
Dnes nás od CE došla výzva k úhradě, kde požadují 2000 Kč za LED žárovky, kde je uvedeno že neevidují řádně a čas vrácené zboží.
Přitom mám od pošty vystaven podací lístek, kde je odeslání potvrzeno.
Mohl bych se Vás proto zeptat na nejvhodnější postup k řešení tohoto problému.
Děkuji moc za Vaši pomoc.
S pozdravem
Dobrý den,
děkujeme za Váš dotaz.
V podobných případech je třeba se řídit skutečně datem, kdy byla zásilka odeslána. Pokud máte podací lístek s datem, kdy jste zboží vraceli, zkuste tím u dodavatele argumentovat.
Jen bych připomněla, že na vrácení LED osvětlení (na něž je vlastně v tomto případě sepisována kupní smlouva), máte 30 dnů od podpisu smlouvy (zkontrolujte ještě v materiálech, zda tuto skutečnost dodavatel nezměnil). Současně bylo třeba odstoupit také od smlouvy na dodávky energií. Podobný případ popisujeme zde http://www.energetickaporadna.cz/?p=1196
Pokud jste zboží vrátili do lhůty uvedené ve smlouvě a lze to prokazatelně doložit (dle nového občan. zákoníku rozhoduje datum odeslání zásilky), a dodavatel bude stále požadovat zaplacení pokuty, zkuste kontaktovat oddělení ochrany spotřebitelů na Energetickém regulačním úřadu (ERÚ) - http://www.eru.cz/informacni-centrum/oddeleni-ochrany-spotrebitele
Potíž může být i v tom, co dodavatel míní "řádným" vrácením zboží. Většinou společnosti požadují vrátit žárovky nepoškozené, ideálně v původním obalu. Zkusit můžete i zákaznickou linku dodavatele, kde vám to snad osvětlí, případně návštěvu přímo na pobočce.
S pozdravem
Jana Poncarová
děkujeme za Váš dotaz.
V podobných případech je třeba se řídit skutečně datem, kdy byla zásilka odeslána. Pokud máte podací lístek s datem, kdy jste zboží vraceli, zkuste tím u dodavatele argumentovat.
Jen bych připomněla, že na vrácení LED osvětlení (na něž je vlastně v tomto případě sepisována kupní smlouva), máte 30 dnů od podpisu smlouvy (zkontrolujte ještě v materiálech, zda tuto skutečnost dodavatel nezměnil). Současně bylo třeba odstoupit také od smlouvy na dodávky energií. Podobný případ popisujeme zde http://www.energetickaporadna.cz/?p=1196
Pokud jste zboží vrátili do lhůty uvedené ve smlouvě a lze to prokazatelně doložit (dle nového občan. zákoníku rozhoduje datum odeslání zásilky), a dodavatel bude stále požadovat zaplacení pokuty, zkuste kontaktovat oddělení ochrany spotřebitelů na Energetickém regulačním úřadu (ERÚ) - http://www.eru.cz/informacni-centrum/oddeleni-ochrany-spotrebitele
Potíž může být i v tom, co dodavatel míní "řádným" vrácením zboží. Většinou společnosti požadují vrátit žárovky nepoškozené, ideálně v původním obalu. Zkusit můžete i zákaznickou linku dodavatele, kde vám to snad osvětlí, případně návštěvu přímo na pobočce.
S pozdravem
Jana Poncarová