Internetová poradna i-EKIS / odpověď
3.9.15 / dotaz č. 60773
Dobrý den, rádi bychom se poradili ohledně odstoupení od smlouvy (plyn - tarif Jistota), kterou jsme uzavřeli s GAS internaional dne 19.1.2012. Smlouva byla uzavřena na 2 roky, s automatickým prodloužením opět na 2 roky. Odstoupení je možné provést 3 měsíce před vypršením smlouvy jinak se automaticky prodlužuje. Letos koncem ledna jsme poslali na firmu GAS odstoupeni od smlouvy s termínem ukončení k 19.1.2016, se žádostí o potvrzení termínu ukončení smlouvy. Bohužel žádné potvrzení jsme neobdrželi i přes telefonická upozornění, že nám potvrzení neposlali. Jak postupovat, aby jsme vyrozumění o akceptování termínu ukončení smlouvy dostali? Tento problém jsme již řešili před dvěma roky, kdy jsme s RWE uzavřeli smlouvu, kde se oni měli postarat o přestup a bohužel podle GAS uvedli špatný termín ukončení smlouvy a smlouva s GAS se automaticky prodloužila o další 2 roky. Loni v prosinci jsme opět uzavřeli smlouvu s RWE (původní byla ukončena s pokutou 1000,-Kč), s tím, že odstoupení od stávajícího dodavatele provedeme sami, protože "údajně" je dodavatel povinen nám oznámit akceptování (či neakceptování) termínu odstoupení od smlouvy (takto nám to tvrdili na pobočce RWE v Jihlavě). Teď máme tedy uzavřeny 2 smlouvy. Jak máme pokračovat? Uvedli jsme správný termín ukončení smlouvy? Kdo nám poradí? Nechceme zůstat u GAS, ale když ten neakceptuje termín ukončení, tak za 2 roky máme zkusit jiné datum a pokud ano jaké? Neboť pokud se opět netrefíme, tak můžeme být u GASu dalších x let.Budeme vděčni za jakoukoliv reakci na náš dotaz. Děkujeme L.
Dobrý den,
děkujeme za Váš dotaz. Je velmi těžké konkrétně odpovědět, pokud nevidíme přímo dokumenty a smlouvy. Jak píšete, máte uzavřenou smlouvu s GAS International na 2 roky s automatickou prolongací a nutností vypovědět smlouvu 3 měsíce předem. Záleží ale na tom, zda je smlouva platná od data uzavření nebo od zahájení dodávky. To se může lišit. Pokud budu vycházet z toho, že se jedná o datum uzavření smlouvy 19.1.2012 a po dvou letech byla opět prodloužena, tedy do 19.1.2016, je třeba podat výpověď nejpozději 3 měsíce před tímto datem, a to písemně. Znovu ale raději opakuji, že dodavatel může kalkulovat s jiným termínem, záleží, co je uvedeno ve smlouvě. Zkuste ji podrobně prostudovat. To, že firma nereaguje, to se bohužel v některých případech stává. Pokud přecházíte znovu k RWE a podepsali jste s touto společností novou smlouvu, zkuste se s ní domluvit na koordinaci výpovědi smlouvy u původního dodavatele (můžete například na pobočku donést původní smlouvy). Zpravidla nový dodavatel vše za klienta vyřizuje.
Obrátit se také můžete na Energetický regulační úřad - oddělení ochrany spotřebitele. Kontakt najdete na www.eru.cz
S pozdravem
Jana Poncarová
děkujeme za Váš dotaz. Je velmi těžké konkrétně odpovědět, pokud nevidíme přímo dokumenty a smlouvy. Jak píšete, máte uzavřenou smlouvu s GAS International na 2 roky s automatickou prolongací a nutností vypovědět smlouvu 3 měsíce předem. Záleží ale na tom, zda je smlouva platná od data uzavření nebo od zahájení dodávky. To se může lišit. Pokud budu vycházet z toho, že se jedná o datum uzavření smlouvy 19.1.2012 a po dvou letech byla opět prodloužena, tedy do 19.1.2016, je třeba podat výpověď nejpozději 3 měsíce před tímto datem, a to písemně. Znovu ale raději opakuji, že dodavatel může kalkulovat s jiným termínem, záleží, co je uvedeno ve smlouvě. Zkuste ji podrobně prostudovat. To, že firma nereaguje, to se bohužel v některých případech stává. Pokud přecházíte znovu k RWE a podepsali jste s touto společností novou smlouvu, zkuste se s ní domluvit na koordinaci výpovědi smlouvy u původního dodavatele (můžete například na pobočku donést původní smlouvy). Zpravidla nový dodavatel vše za klienta vyřizuje.
Obrátit se také můžete na Energetický regulační úřad - oddělení ochrany spotřebitele. Kontakt najdete na www.eru.cz
S pozdravem
Jana Poncarová