Efekt energie Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR

Internetová poradna i-EKIS / odpověď

18.12.15 / dotaz č. 64918
Dobrý den.
Chtěl bych si pouze ujasnit, že chápu správně požadavek na zpracování energetického auditu. Pokud jsme společnost, která má 300 administrativních zaměstnanců, rozmístěných po 30 pobočkách po celé ČR, musím zpracovat energetický audit??? Pokud ano, nechápu jaký způsobem - vždyť se jedná vždy o pronajatou kancelář?
Děkuji.
Dobrý den,
mohu pouze odkázat na zákon č. 406/2000 Sb., v aktuálním znění,
§9 odst. 2:
Podnikatel, který není malým nebo středním podnikatelem, je povinen zpracovat pro jím užívané nebo vlastněné energetické hospodářství energetický audit a dále jej pravidelně zpracovávat nejméně jednou za 4 roky. Povinnost zpracovat audit nemá ten podnikatel, který má zaveden a akreditovanou osobou certifikován systém hospodaření s energií podle české harmonizované normy upravující systém managementu hospodaření s energií nebo má zaveden a akreditovanou osobou certifikován systém environmentálního řízení podle české harmonizované normy upravující systémy environmentálního managementu, který zahrnuje energetický audit.

§9 odst. 5:
Povinnost zpracovat energetický audit se nevztahuje na
a) stávající energetické hospodářství v případě, že zařízení na výrobu elektřiny a tepelné energie, na přenos elektřiny a distribuci elektřiny a na rozvod tepelné energie odpovídá požadavkům na účinnost užití energie podle prováděcího právního předpisu,
b) dokončené budovy, jejichž měrná spotřeba tepla při vytápění odpovídá požadavkům stanoveným prováděcím právním předpisem.
Odpovídá:  Ing. Karel Pejchal - EKIS Praha Enviros tisk