Internetová poradna i-EKIS / odpověď
7.1.16 / dotaz č. 65141
Maminka v říjnu 2015 podepsala smlouvu s Comfort Energy. Protože se jednalo o podpis pod nátlakem (mamince je 81 let a není schopna si plně uvědomit následky podpisu) rozhodla se, že u společnosti, jejíž podomní prodejce jí dostatečně neinformoval o tom, že dochází ke změně dodavatele elektřiny, zůstávat nechce. Vyplnili jsme tedy připojený formulář o odstoupení od kupní smlouvy v domnění, že se jedná o zrušení smlouvy o dodávce energie. Žárovky spolu s odstoupením od kupní smlouvy jsme zaslali dodavateli. Nicméně od smlouvy na dodávky elektřiny jsme neodstoupili. Nyní došlo k vyměření zálohových plateb a předpokládám ke změně dodavatele. Je ještě možnost dodavatele změnit? Máme šanci na ukončení smlouvy?
Děkuji za odpověď
Děkuji za odpověď
Dobrý den,
děkujeme za Váš dotaz. Záleží na tom, zda už k dodávkám elektřiny došlo, zda byly už zahájeny, nebo ne. Pokud ještě nebyly, můžete využít možnosti odstoupit dle energetického zákona, par. 11, odst. 2 (vzor najdete zde - http://www.eru.cz/informacni-centrum/zmena-dodavatele/vzory-odstoupeni-od-smlouvy). Dle tohoto paragrafu lze odstoupit ještě 5 dnů před zahájením dodávek. Termín zahájení dodávek by měl být uvedený ve smlouvě nebo v jiných dokumentech, které vám dodavatel zanechal. Případně by vám ho měl dodavatel sdělit na zákaznické lince.
S pozdravem
Jana Poncarová
děkujeme za Váš dotaz. Záleží na tom, zda už k dodávkám elektřiny došlo, zda byly už zahájeny, nebo ne. Pokud ještě nebyly, můžete využít možnosti odstoupit dle energetického zákona, par. 11, odst. 2 (vzor najdete zde - http://www.eru.cz/informacni-centrum/zmena-dodavatele/vzory-odstoupeni-od-smlouvy). Dle tohoto paragrafu lze odstoupit ještě 5 dnů před zahájením dodávek. Termín zahájení dodávek by měl být uvedený ve smlouvě nebo v jiných dokumentech, které vám dodavatel zanechal. Případně by vám ho měl dodavatel sdělit na zákaznické lince.
S pozdravem
Jana Poncarová