Internetová poradna i-EKIS / odpověď
14.1.16 / dotaz č. 65313
Jsme SVJ, byt.voměr je dle Prohlášení vlastníka budovy vybavení bytu.
Jeden byt má spotřebu vody 437 m3úrok 2015. Protékala nádrž WC. Vlastník bytu je stará nemocná paní, nikomu nic nenahlásila, nevíme jak dlouho voda protékala.Nyní má WC opraveno. Minulý týden technik SVJ 4x za týden kontroloval vodoměr stav odečtu za týden je cca 1m3, říká že vodoměr je nezávadný. Mám dotaz je možné tak vysoká spotřeba? Co má paní dělat náklady za spotřebu vody těžko zaplatí, nemá peníze? Má nechat provést přezkoušení vodoměru?
Děkuji za odbornou odpověď.
Jeden byt má spotřebu vody 437 m3úrok 2015. Protékala nádrž WC. Vlastník bytu je stará nemocná paní, nikomu nic nenahlásila, nevíme jak dlouho voda protékala.Nyní má WC opraveno. Minulý týden technik SVJ 4x za týden kontroloval vodoměr stav odečtu za týden je cca 1m3, říká že vodoměr je nezávadný. Mám dotaz je možné tak vysoká spotřeba? Co má paní dělat náklady za spotřebu vody těžko zaplatí, nemá peníze? Má nechat provést přezkoušení vodoměru?
Děkuji za odbornou odpověď.
Dobrý den,
děkujeme za Váš dotaz. V zásadě nelze uváděnou spotřebu vody bytové jednotky vyloučit. Pakliže je byt vybaven neúspornými spotřebiči (např. pračka, WC), mytí nádobí probíhá pod tekoucí vodou a k osobní hygieně je využívána vana. Další příčinou zvýšené spotřeby mohou být netěsnosti bytových rozvodů vody. Pakliže je to možné, doporučuji provést součet spotřeb jednotlivých bytových jednotek (podružných měřidel) a porovnat ho s celkovým stavem na hlavním domovním vodoměru. Tím by bylo možné vyloučit nepřesnost měření podružných vodoměrů. Dále by bylo vhodné konzultovat spotřebu vody předmětné jednotky ze strany uživatele.
Přestože vodoměr podléhá úřednímu ověření podle zvláštních právních předpisů, nelze vyloučit nepřesnost měření. Má-li odběratel pochybnosti o správnosti měření nebo zjistí-li závadu na vodoměru, má právo požádat o jeho přezkoušení. Provozovatel je povinen na základě písemné žádosti odběratele do 30 dnů ode dne doručení žádosti zajistit přezkoušení vodoměru u subjektu oprávněného provádět státní metrologickou kontrolu měřidel, přičemž odběratel je povinen poskytnout provozovateli k odečtu i výměně vodoměru nezbytnou součinnost.
děkujeme za Váš dotaz. V zásadě nelze uváděnou spotřebu vody bytové jednotky vyloučit. Pakliže je byt vybaven neúspornými spotřebiči (např. pračka, WC), mytí nádobí probíhá pod tekoucí vodou a k osobní hygieně je využívána vana. Další příčinou zvýšené spotřeby mohou být netěsnosti bytových rozvodů vody. Pakliže je to možné, doporučuji provést součet spotřeb jednotlivých bytových jednotek (podružných měřidel) a porovnat ho s celkovým stavem na hlavním domovním vodoměru. Tím by bylo možné vyloučit nepřesnost měření podružných vodoměrů. Dále by bylo vhodné konzultovat spotřebu vody předmětné jednotky ze strany uživatele.
Přestože vodoměr podléhá úřednímu ověření podle zvláštních právních předpisů, nelze vyloučit nepřesnost měření. Má-li odběratel pochybnosti o správnosti měření nebo zjistí-li závadu na vodoměru, má právo požádat o jeho přezkoušení. Provozovatel je povinen na základě písemné žádosti odběratele do 30 dnů ode dne doručení žádosti zajistit přezkoušení vodoměru u subjektu oprávněného provádět státní metrologickou kontrolu měřidel, přičemž odběratel je povinen poskytnout provozovateli k odečtu i výměně vodoměru nezbytnou součinnost.