Internetová poradna i-EKIS / odpověď
5.2.16 / dotaz č. 66096
Dle vyhlášky 237/2014 Sb. jsme usoudili, že povinnost rozúčtovat teplo dle přístrojů registrujících dodávku tepelné energie se týká kromě bytových domů i nebytových domů. v majetku města V našem případě jsou to administrativní budovy či obchodní prostory, kde máme řadu nájemců.
1) Chtěl bych si u Vás ověřit, že náš závěr a to že i nebytové domy s nájemci musí být osazeny přístroji pro registraci dodávky tepla pro rozúčtování jsou správné ?
2) Máme jeden objekt, který má tzv. IRC regulaci tepla a domníváme se, že by mohl splňovat podmínky pro ten způsob registrace tepla, kdy se nemusí pořizovat indikátory na radiátory, ale stačí snímat vnitřní teplotu místností, venkovní teplotu místností a topit na určitou vnitřní teplotu.
Jedná se o admin. budovu MÚ, která má 10 NP, 700 radiátorů. Dole v suterénu jsou ležaté rozvody a z nich jdou stoupačky, čili teplo vstupuje a vystupuje do prostor našich nájemců v mnoha místech.
Budova slouží pro MU Kopřivnici, ale i pro řadu dalších nájemců. Místnosti jsou vytápěné na výpočtovou teplotu dle vyhlášky 194/2007 dle přílohy 1, s korekcí teplot dle §2 odst 10. Kanceláře mají radiátorové ventily osazeny IRC hlavicemi a ty jsou řízeny čidlem teploty umístěným v kancelářích a časovým programem. Vše je řízeno přes počítač , kde se nastavuje teplota v pracovní době, teploty mimo pracovní dobu,časové programy, skutečné teploty místností se ukládají co 10 minut a archivují 2 roky. Místnosti, jako jsou WC, kuchyňky, chodby, archivy, nejsou řízeny IRC a jsou tam termostatická radiátorové ventily zablokované na určitou teplotu. Objekt je napájen teplem s CZT pomoci vlastní objektové stanice. Ta má i venkovní teplotní čidlo. Venkovní teploty se rovněž archivují v PC. Na patě budovy je samozřejmě fakturační měřidlo tepla.
Splňuje takto technicky vybavená budova podmínky 237/2014/ Sb. z hlediska vybavení přístroji registrujícími dodávku tepelné energie pro rozúčtování tepla, nebo je třeba ji ještě nějak technicky vybavit, jaký je případně postup pro využití dat j rozúčtování tepla na vytápění?
1) Chtěl bych si u Vás ověřit, že náš závěr a to že i nebytové domy s nájemci musí být osazeny přístroji pro registraci dodávky tepla pro rozúčtování jsou správné ?
2) Máme jeden objekt, který má tzv. IRC regulaci tepla a domníváme se, že by mohl splňovat podmínky pro ten způsob registrace tepla, kdy se nemusí pořizovat indikátory na radiátory, ale stačí snímat vnitřní teplotu místností, venkovní teplotu místností a topit na určitou vnitřní teplotu.
Jedná se o admin. budovu MÚ, která má 10 NP, 700 radiátorů. Dole v suterénu jsou ležaté rozvody a z nich jdou stoupačky, čili teplo vstupuje a vystupuje do prostor našich nájemců v mnoha místech.
Budova slouží pro MU Kopřivnici, ale i pro řadu dalších nájemců. Místnosti jsou vytápěné na výpočtovou teplotu dle vyhlášky 194/2007 dle přílohy 1, s korekcí teplot dle §2 odst 10. Kanceláře mají radiátorové ventily osazeny IRC hlavicemi a ty jsou řízeny čidlem teploty umístěným v kancelářích a časovým programem. Vše je řízeno přes počítač , kde se nastavuje teplota v pracovní době, teploty mimo pracovní dobu,časové programy, skutečné teploty místností se ukládají co 10 minut a archivují 2 roky. Místnosti, jako jsou WC, kuchyňky, chodby, archivy, nejsou řízeny IRC a jsou tam termostatická radiátorové ventily zablokované na určitou teplotu. Objekt je napájen teplem s CZT pomoci vlastní objektové stanice. Ta má i venkovní teplotní čidlo. Venkovní teploty se rovněž archivují v PC. Na patě budovy je samozřejmě fakturační měřidlo tepla.
Splňuje takto technicky vybavená budova podmínky 237/2014/ Sb. z hlediska vybavení přístroji registrujícími dodávku tepelné energie pro rozúčtování tepla, nebo je třeba ji ještě nějak technicky vybavit, jaký je případně postup pro využití dat j rozúčtování tepla na vytápění?
Dobrý den,
Než se pokusím odpovědět na položené otázky musím předeslat, že konečnou instancí pro výklad paragrafového znění zákonů je soud.
Nicméně v uvedeném případě je možno použít platnou novelu zákona 406. Zde je v par. 7, článek 4, písmeno g k poptávané problematice uvedeno: "vybavit v případě bytových domů a víceúčelových staveb ..."
Dle doplňujícího dotazu na MPO ze dne 2.12.2014 na definici víceúčelové budovy z důvodu posuzování budovy provozované jako pronajímané nebytové plochy nám bylo sděleno, cituji "Vámi uvedené objekty nejsou v tomto pojmu hodnoceny jako víceúčelové (a to dokonce obsahují li občas nějaký byt - právě zvláště k přihlédnutí poměru vytápěných ploch)" konec citátu.
Z uvedeného výkladu, dle našeho názoru, spíše vyplývá, že nebytové budovy, nebo budovy obsahující byty na zanedbatelném podílu celkové podlahové plochy není nutno vybavovat poměrovými měřiči,
S pozdravem L. Prokop
Než se pokusím odpovědět na položené otázky musím předeslat, že konečnou instancí pro výklad paragrafového znění zákonů je soud.
Nicméně v uvedeném případě je možno použít platnou novelu zákona 406. Zde je v par. 7, článek 4, písmeno g k poptávané problematice uvedeno: "vybavit v případě bytových domů a víceúčelových staveb ..."
Dle doplňujícího dotazu na MPO ze dne 2.12.2014 na definici víceúčelové budovy z důvodu posuzování budovy provozované jako pronajímané nebytové plochy nám bylo sděleno, cituji "Vámi uvedené objekty nejsou v tomto pojmu hodnoceny jako víceúčelové (a to dokonce obsahují li občas nějaký byt - právě zvláště k přihlédnutí poměru vytápěných ploch)" konec citátu.
Z uvedeného výkladu, dle našeho názoru, spíše vyplývá, že nebytové budovy, nebo budovy obsahující byty na zanedbatelném podílu celkové podlahové plochy není nutno vybavovat poměrovými měřiči,
S pozdravem L. Prokop