Internetová poradna i-EKIS / odpověď
26.9.16 / dotaz č. 72928
Dobrý den, na stránkách ministerstva průmyslu a obchodu jsme se dočetli, že vlastník budovy je povinen zajistit zpracování průkazu energetické náročnosti budovy pro užívané administrativní budovy. Jsme vlastníky dvou administrativních budovv o výměře 1059 m2 a 575 m2. Znamená to tedy, že musíme PENB nechat na tyto administrativní budovy zpracovat? Termíny v tabulce jsou uvedeny k 1.1.2017 (nad 1000 m2) a k 1.1.2019 (pod 1000 m2).
Dále vlastníme objekt, který slouží jako předprodej jízdenek MHD (výměra 44 m2), dá se tento objekt zahrnout mezi administrativní budovy?
Ještě poslední dotaz se týká objektu o výměře 265 m2, jedná se o objekt, který je z části užívaný pro předprodej jízdenek MHD, a z části je pronajímán - občerstvení, trafika, je potřeba zpracovat pro tento objekt PENB?
Děkujeme za odpovědi
Dále vlastníme objekt, který slouží jako předprodej jízdenek MHD (výměra 44 m2), dá se tento objekt zahrnout mezi administrativní budovy?
Ještě poslední dotaz se týká objektu o výměře 265 m2, jedná se o objekt, který je z části užívaný pro předprodej jízdenek MHD, a z části je pronajímán - občerstvení, trafika, je potřeba zpracovat pro tento objekt PENB?
Děkujeme za odpovědi
- V nyní platném zákoně č. 406/2009 Sb. jsou Vámi uvedené termíny zrušené.
- Dotaz - Dále vlastníme objekt, který slouží jako předprodej jízdenek MHD (výměra 44 m2), dá se tento objekt zahrnout mezi administrativní budovy?
Co se týče toho, co se považuje za Administrativní budovu - stavební objekt obsahující nejméně na 50% své užitkové plochy kanceláře PRACOVNA - stavebně vymezený prostor, určený k umístnění pracovišť PRACOVIŠTĚ - prostor určený pro administrativní činnost jednoho pracovníka a k umístnění pracovní plochy a dalšího zařízení. V kancelářích velkoprostorových, kombinovaných a flexibilních se k základnímu prostoru pracoviště připočítává podíl ze společně používaných prostorů téže kanceláře. V kancelářích buňkových tvoří každé pracoviště souvislý a vymezený prostor.
Objekt sloužící na předprodej jízdenek MHD se na základě definice výše nepovažuje za Administrativní budovu, ale za Obchodní zařízení.
Dále musím upozornit na to, že PENB nemusí být vypracován pro budovy s celkovou energeticky vztažnou plochou menší než 50 m2.
- Podle § 7a zákona č. 406/2006 Sb.
(2) Vlastník budovy nebo společenství vlastníků jednotek jsou povinni
a) opatřit si průkaz
1. při prodeji budovy nebo ucelené části budovy,
2. při pronájmu budovy,
3. od 1. ledna 2016 při pronájmu ucelené části budovy
- Dotaz - Dále vlastníme objekt, který slouží jako předprodej jízdenek MHD (výměra 44 m2), dá se tento objekt zahrnout mezi administrativní budovy?
Co se týče toho, co se považuje za Administrativní budovu - stavební objekt obsahující nejméně na 50% své užitkové plochy kanceláře PRACOVNA - stavebně vymezený prostor, určený k umístnění pracovišť PRACOVIŠTĚ - prostor určený pro administrativní činnost jednoho pracovníka a k umístnění pracovní plochy a dalšího zařízení. V kancelářích velkoprostorových, kombinovaných a flexibilních se k základnímu prostoru pracoviště připočítává podíl ze společně používaných prostorů téže kanceláře. V kancelářích buňkových tvoří každé pracoviště souvislý a vymezený prostor.
Objekt sloužící na předprodej jízdenek MHD se na základě definice výše nepovažuje za Administrativní budovu, ale za Obchodní zařízení.
Dále musím upozornit na to, že PENB nemusí být vypracován pro budovy s celkovou energeticky vztažnou plochou menší než 50 m2.
- Podle § 7a zákona č. 406/2006 Sb.
(2) Vlastník budovy nebo společenství vlastníků jednotek jsou povinni
a) opatřit si průkaz
1. při prodeji budovy nebo ucelené části budovy,
2. při pronájmu budovy,
3. od 1. ledna 2016 při pronájmu ucelené části budovy
Odpovídá: Jiří Máslo* - EKIS Most Středisko pro úspory energie tisk