Internetová poradna i-EKIS / odpověď
3.2.17 / dotaz č. 77170
Dobrý den,
Dne 20. května 2015 jsem podal námitku proti vyúčtování za rok 2015 evidenční číslo 00-14-0635-213-02-BC a 00-14-0635-017-02-BC, které jsem obdržel do poštovní schránky dne 5. května 2016. Několikrát jsem žádal správce i statutárního zástupce našeho Společenství vlastníků o její vyřízení (10. září 2016; 9. prosince 2016; 23. ledna 2017 a 30. ledna 2017).
Dne 23. ledna 2017 mi zaslal správce tuto odpověď:
Pane Kaplane, pokud považujete vyúčtování služeb za chybně provedené, je nutno jej reklamovat v přiměřené lhůtě. V reklamaci musí být uvedena konkrétní vada vyúčtování. Váš mail za reklamaci vyúčtování služeb za rok 2015 nepovažuji. Když pominu fakt, že se nejedná a reklamaci, ale „námitku“, jsou důvody v mailu uvedené, irelevantní. Sám jste v roce 2015 požadoval, aby ve vyúčtování služeb byly vždy uváděny všechny dostupné informace týkající se spotřeby tepla. To může pro Vás činit vyúčtování „nesrozumitelným“ jak uvádíte v mailu.
Na tuto odpověď jsem dne 30. ledna 2017 reagoval písemně takto:
Ve vyúčtování služeb, které je upraveno zákonem č. 67/2013 Sb., musí poskytovatel uvést skutečnou výši nákladů na služby v členění podle poskytovaných služeb se všemi potřebnými náležitostmi, včetně uvedení celkové výše přijatých měsíčních záloh za služby tak, aby výše případných rozdílů ve vyúčtování byla zřejmá a kontrolovatelná z hlediska způsobů pravidel sjednaných pro rozúčtování.
Jako příjemce služeb, jsem oprávněn do 30 dnů ode dne doručení vyúčtování podat proti způsobu a obsahu vyúčtování námitky, které musí být vyřízeny do 30 dnů od jejich doručení. Nedojde-li ze strany poskytovatele ke splnění této povinnosti, mám právo požadovat 50,- Kč za každý den prodlení. Jinými slovy od 20. června 2016 běží prodlení – ke dni 29. ledna 2017 jsou to 222 dny krát 50,- Kč, tj. celkem 11.100,- Kč.
Tímto Vás prosím o radu, jak mám dále postupovat? Mockrát Vám děkuji.
31. ledna 2017
Dne 20. května 2015 jsem podal námitku proti vyúčtování za rok 2015 evidenční číslo 00-14-0635-213-02-BC a 00-14-0635-017-02-BC, které jsem obdržel do poštovní schránky dne 5. května 2016. Několikrát jsem žádal správce i statutárního zástupce našeho Společenství vlastníků o její vyřízení (10. září 2016; 9. prosince 2016; 23. ledna 2017 a 30. ledna 2017).
Dne 23. ledna 2017 mi zaslal správce tuto odpověď:
Pane Kaplane, pokud považujete vyúčtování služeb za chybně provedené, je nutno jej reklamovat v přiměřené lhůtě. V reklamaci musí být uvedena konkrétní vada vyúčtování. Váš mail za reklamaci vyúčtování služeb za rok 2015 nepovažuji. Když pominu fakt, že se nejedná a reklamaci, ale „námitku“, jsou důvody v mailu uvedené, irelevantní. Sám jste v roce 2015 požadoval, aby ve vyúčtování služeb byly vždy uváděny všechny dostupné informace týkající se spotřeby tepla. To může pro Vás činit vyúčtování „nesrozumitelným“ jak uvádíte v mailu.
Na tuto odpověď jsem dne 30. ledna 2017 reagoval písemně takto:
Ve vyúčtování služeb, které je upraveno zákonem č. 67/2013 Sb., musí poskytovatel uvést skutečnou výši nákladů na služby v členění podle poskytovaných služeb se všemi potřebnými náležitostmi, včetně uvedení celkové výše přijatých měsíčních záloh za služby tak, aby výše případných rozdílů ve vyúčtování byla zřejmá a kontrolovatelná z hlediska způsobů pravidel sjednaných pro rozúčtování.
Jako příjemce služeb, jsem oprávněn do 30 dnů ode dne doručení vyúčtování podat proti způsobu a obsahu vyúčtování námitky, které musí být vyřízeny do 30 dnů od jejich doručení. Nedojde-li ze strany poskytovatele ke splnění této povinnosti, mám právo požadovat 50,- Kč za každý den prodlení. Jinými slovy od 20. června 2016 běží prodlení – ke dni 29. ledna 2017 jsou to 222 dny krát 50,- Kč, tj. celkem 11.100,- Kč.
Tímto Vás prosím o radu, jak mám dále postupovat? Mockrát Vám děkuji.
31. ledna 2017
Dobrý den, toto je spíše občansko-právní spor, toto neřeší tato poradna, můžete podat žalobu, nebo se obrátit na Českou obchodní inspekci
Odpovídá: Ing. Tomáš Krásný* - EKIS Praha, Energetické poradenství tisk