Internetová poradna i-EKIS / odpověď
6.6.17 / dotaz č. 81669
Na základě telefonického rozhovoru Vás laskavě žádám o radu v následujícím případě:
Vrámci aukce el.energie jsme na období od 11/2015 do 10/2016 uzavřeli smlouvu o sdružených dodávkách elektřiny ze sítě NN s dodavatelem One Energy s cenou za dodanou el. energii stanovenou pro tarif C02d 980,00 Kč/MWh pro VT a 0,00 Kč/MWh pro NT, a pro tarif C45d 990,00Kč/MWh pro VT a 970,00Kč/MWh pro NT, stálý plat za OM - 20,00Kč. Shodou okolností byl při aukci pro následující období tzn. od 11/2016 do 10/2017 vybrán aukční společností (eCentre) opět dodavatel One energy, se kterým jsme na výše uvedenou dobu podepsaĺi novou smlouvu o sdružených dodávkách elektřiny ze sítě NN s pevnou cenou silové elektřiny platnou pro cele období platnosti smlouvy sjednanou pro tarif C02d 800,00 Kč/MWh pro VT a 0,00 Kč/MWh pro NT, a pro tarif C45d 990,00Kč/MWh pro VT a 770,00Kč/MWh pro NT, stálý plat za OM - 15,00Kč. Ve fakturách za období 10.5.2016 - 5.5.2017 nám však byla dodavatelem účtována v listopadu a prosinci 2016 cena za silovou el. dle smlouvy sjednané na období 11/2015-10/2016, s čímž nesouhlasíme. Podali jsme proto u dodavatele reklamaci vyúčtování a žádali o opravu ceny. Dodavatel však po nás nyní požaduje stav elektroměrů k 1.11.2016, který nemáme, protože máme za to, že je povinností dodavatele pro účely správné fakturace toto u distributora zjistit. Proto Vás tedy laskavě žádáme o sdělení, čí povinností je zjistit stav elektroměru při ukončení smlouvy (tzn. k 31.10.2016) a zároveň také o radu jak vzniklou situaci s dodavatelem řešit. Kopie smluv a faktur zasíláme emailem Velice Vám děkuji, přeji pěkný den a jsem s pozdravem
Vrámci aukce el.energie jsme na období od 11/2015 do 10/2016 uzavřeli smlouvu o sdružených dodávkách elektřiny ze sítě NN s dodavatelem One Energy s cenou za dodanou el. energii stanovenou pro tarif C02d 980,00 Kč/MWh pro VT a 0,00 Kč/MWh pro NT, a pro tarif C45d 990,00Kč/MWh pro VT a 970,00Kč/MWh pro NT, stálý plat za OM - 20,00Kč. Shodou okolností byl při aukci pro následující období tzn. od 11/2016 do 10/2017 vybrán aukční společností (eCentre) opět dodavatel One energy, se kterým jsme na výše uvedenou dobu podepsaĺi novou smlouvu o sdružených dodávkách elektřiny ze sítě NN s pevnou cenou silové elektřiny platnou pro cele období platnosti smlouvy sjednanou pro tarif C02d 800,00 Kč/MWh pro VT a 0,00 Kč/MWh pro NT, a pro tarif C45d 990,00Kč/MWh pro VT a 770,00Kč/MWh pro NT, stálý plat za OM - 15,00Kč. Ve fakturách za období 10.5.2016 - 5.5.2017 nám však byla dodavatelem účtována v listopadu a prosinci 2016 cena za silovou el. dle smlouvy sjednané na období 11/2015-10/2016, s čímž nesouhlasíme. Podali jsme proto u dodavatele reklamaci vyúčtování a žádali o opravu ceny. Dodavatel však po nás nyní požaduje stav elektroměrů k 1.11.2016, který nemáme, protože máme za to, že je povinností dodavatele pro účely správné fakturace toto u distributora zjistit. Proto Vás tedy laskavě žádáme o sdělení, čí povinností je zjistit stav elektroměru při ukončení smlouvy (tzn. k 31.10.2016) a zároveň také o radu jak vzniklou situaci s dodavatelem řešit. Kopie smluv a faktur zasíláme emailem Velice Vám děkuji, přeji pěkný den a jsem s pozdravem
Dobrý den,
děkujeme za Váš dotaz. Na faktuře, kterou jste nám zaslala, je opravdu uvedeno, že vám dodavatel v listopadu a prosinci 2016 účtoval ještě původní cenu, reklamaci už jste podali, jak píšete.
Co se týká odečtů spotřeby, tak ty zajišťuje vždy místně příslušný distributor, nikoli tedy dodavatel. Bohužel, v některých případech jsou realizovány tzv. odhadem, tedy nepřijdou pracovníci distribuce, ale spotřeba je odhadnuta.
Doporučili bychom Vám obrátit se proto na Vašeho distributora elektřiny, zda jak byl odečet realizován.
Obrátit se můžete také na Energetický regulační úřad www.eru.cz.
S pozdravem
Jana Poncarová, Karel Srdečný
děkujeme za Váš dotaz. Na faktuře, kterou jste nám zaslala, je opravdu uvedeno, že vám dodavatel v listopadu a prosinci 2016 účtoval ještě původní cenu, reklamaci už jste podali, jak píšete.
Co se týká odečtů spotřeby, tak ty zajišťuje vždy místně příslušný distributor, nikoli tedy dodavatel. Bohužel, v některých případech jsou realizovány tzv. odhadem, tedy nepřijdou pracovníci distribuce, ale spotřeba je odhadnuta.
Doporučili bychom Vám obrátit se proto na Vašeho distributora elektřiny, zda jak byl odečet realizován.
Obrátit se můžete také na Energetický regulační úřad www.eru.cz.
S pozdravem
Jana Poncarová, Karel Srdečný