Internetová poradna i-EKIS / odpověď
15.1.18 / dotaz č. 89746
Dobrý den,
nevím kam bych se mohla s tímto dotazem obrátit. Nezlobte se prosím, pokud pokládám druh dotazu, kterým se nezabýváte ale dle profesionálních odpovědí byste mi mohli poradit. Nastala u mě situace, kterou jsem nikde na Vašich stránkách nenašla popsanou. Byla jsem u dodavatele se smlouvou na dobu určitou. Tu jsem vypověděla, obdržela akceptaci a podepsala smlouvu novou s novým dodavatelem. Avšak prý kvůli administrativní chybě se nový dodavatel přihlásil až téměř s měsíčním zpozděním. Předpokládala bych, že v tomto období bych měla být bez elektřiny ale skutečnost je taková, že původní dodavatel se i přes akceptovanou výpověď z mého odběrného místa neodhlásil a dodával dále dokud si mě nepřevzal dodavatel nový. Nyní po mě samozřejmě chtějí uhradit odebranou elektiřnu na kterou ale neměli žádný smluvní podklad a navýšili mi cenu dle nějakého jejich jiného ceníku. Je možné aby toto po mě požadovali když měli skončit k datu výpovědi a neučinili tak? Není to jejich problém, že se neodhlásili? Mají nějakou lhůtu i po výpovědi do kdy se musí odhlásit? Nebo snad nemusí? Vím, že jsem danou elektřinu odebrala ale takhle to přece nejde nebo ano?
Nevím, zda mi můžete odpovědět ale slyšela jsem na Vás jen dobré recenze tak snad bude ve Vašich silách i takto zapeklitý dotaz.
Předem mockrát děkuji
nevím kam bych se mohla s tímto dotazem obrátit. Nezlobte se prosím, pokud pokládám druh dotazu, kterým se nezabýváte ale dle profesionálních odpovědí byste mi mohli poradit. Nastala u mě situace, kterou jsem nikde na Vašich stránkách nenašla popsanou. Byla jsem u dodavatele se smlouvou na dobu určitou. Tu jsem vypověděla, obdržela akceptaci a podepsala smlouvu novou s novým dodavatelem. Avšak prý kvůli administrativní chybě se nový dodavatel přihlásil až téměř s měsíčním zpozděním. Předpokládala bych, že v tomto období bych měla být bez elektřiny ale skutečnost je taková, že původní dodavatel se i přes akceptovanou výpověď z mého odběrného místa neodhlásil a dodával dále dokud si mě nepřevzal dodavatel nový. Nyní po mě samozřejmě chtějí uhradit odebranou elektiřnu na kterou ale neměli žádný smluvní podklad a navýšili mi cenu dle nějakého jejich jiného ceníku. Je možné aby toto po mě požadovali když měli skončit k datu výpovědi a neučinili tak? Není to jejich problém, že se neodhlásili? Mají nějakou lhůtu i po výpovědi do kdy se musí odhlásit? Nebo snad nemusí? Vím, že jsem danou elektřinu odebrala ale takhle to přece nejde nebo ano?
Nevím, zda mi můžete odpovědět ale slyšela jsem na Vás jen dobré recenze tak snad bude ve Vašich silách i takto zapeklitý dotaz.
Předem mockrát děkuji
Dobrý den,
děkujeme za dotaz. Pravda, je trochu zapeklitý, ale pokusíme se odpovědět. První věc, po které zkuste zapátrat, o jakou administrativní chybu šlo - nezapomněl o vás nový dodavatel požádat? Nebo stávající situaci nějak zkomplikoval a on si vás nemohl převést dříve? Z toho, co píšete, se zdá, že je pochybení na straně dodavatele (nového nebo starého, případně obou). Zkuste se dopátrat, co se přihodilo. To může být pochopitelně komplikované (neochota dodavatelů vám odpovědět adpo.). Druhá věc je, že jste nějakou elektřinu spotřebovala a (naštěstí) nespadla do černého odběru. Zkusila bych se potom, až budete vědět, na čí straně chyba vznikla, dohodnout s dodavatelem o nějakém rozumném vyřešení situace.
Obrátit se můžete také na Energetický regulační úřad, kde by vám měli být schopni poradit ohledně lhůt a povinností dodavatelů.
S pozdravem
Jana Poncarová, Karel Srdečný
děkujeme za dotaz. Pravda, je trochu zapeklitý, ale pokusíme se odpovědět. První věc, po které zkuste zapátrat, o jakou administrativní chybu šlo - nezapomněl o vás nový dodavatel požádat? Nebo stávající situaci nějak zkomplikoval a on si vás nemohl převést dříve? Z toho, co píšete, se zdá, že je pochybení na straně dodavatele (nového nebo starého, případně obou). Zkuste se dopátrat, co se přihodilo. To může být pochopitelně komplikované (neochota dodavatelů vám odpovědět adpo.). Druhá věc je, že jste nějakou elektřinu spotřebovala a (naštěstí) nespadla do černého odběru. Zkusila bych se potom, až budete vědět, na čí straně chyba vznikla, dohodnout s dodavatelem o nějakém rozumném vyřešení situace.
Obrátit se můžete také na Energetický regulační úřad, kde by vám měli být schopni poradit ohledně lhůt a povinností dodavatelů.
S pozdravem
Jana Poncarová, Karel Srdečný