Internetová poradna i-EKIS / odpověď
29.5.18 / dotaz č. 94265
Dobrý den,
mám prosbu, jsem zákazník zřejmě už zkrachovalé One Energy. Bohužel za
3 měsíce mi ještě OneE neposlala vyúčtování elektřiny.
Očekávám přeplatek cca 7tis. Dozvěděl jsem se, že OneE vyúčtování
stále provádí ale odesílá pouze nedoplatky.
Mě se to zdá jako velká zlodějina probíhající přímo před očima a ERU
anki E-centre, které mí OneE dohodila přes aukci mi přijde,
že se v tom nijak aktivně nepřičiňují (taky asi proč ...).
Problém je v tom, že bez vyúčtování není vidět dluh a nejsou žádné
soudní páky na OneE.
Můžete mi prosím poradit, jak z dodavatele vytlouct vyúčtování? Nebo
je možné, že by vyúčtování provedla např.
advokátní kancelář (všechny potřebně věci jsou na platných
dokumentech) .... a pak bych vymáhal přímo dluh?
Zákazníků měla prý asi 23tis., z toho polovina odhaduji s přeplatkem
takže možná nějaký ten milion může být celková škdoa.
mám prosbu, jsem zákazník zřejmě už zkrachovalé One Energy. Bohužel za
3 měsíce mi ještě OneE neposlala vyúčtování elektřiny.
Očekávám přeplatek cca 7tis. Dozvěděl jsem se, že OneE vyúčtování
stále provádí ale odesílá pouze nedoplatky.
Mě se to zdá jako velká zlodějina probíhající přímo před očima a ERU
anki E-centre, které mí OneE dohodila přes aukci mi přijde,
že se v tom nijak aktivně nepřičiňují (taky asi proč ...).
Problém je v tom, že bez vyúčtování není vidět dluh a nejsou žádné
soudní páky na OneE.
Můžete mi prosím poradit, jak z dodavatele vytlouct vyúčtování? Nebo
je možné, že by vyúčtování provedla např.
advokátní kancelář (všechny potřebně věci jsou na platných
dokumentech) .... a pak bych vymáhal přímo dluh?
Zákazníků měla prý asi 23tis., z toho polovina odhaduji s přeplatkem
takže možná nějaký ten milion může být celková škdoa.
Dobrý den,
Obávám se, že Vám v této záležitosti nebudeme umět konkrétněji poradit. Doporučujeme obrátit se na Energetický regulační úřad – www.eru.cz, konkrétně na oddělení ochrany spotřebitelů. ERÚ informoval o ukončení dodávek společností One Energy na svých stránkách a mimo jiné zde uvádí i toto:
„Doplníme, že v souvislosti s potížemi společností One Energy & One Mobile, a.s., je ERÚ opakovaně dotazován také na to, jak budou řešeny přeplatky a nedoplatky zákazníků. Vzhledem k chybujícímu zákaznickému systému totiž firma v posledních měsících rozeslala řadu nesprávných vyúčtování a nastavení záloh. V těchto případech platí, že ukončení dodávek neznamená zánik společnosti samotné a přeplatky i nedoplatky by měly být nadále řešeny standardní cestou.“
S pozdravem
Jana Poncarová a Karel Srdečný
Obávám se, že Vám v této záležitosti nebudeme umět konkrétněji poradit. Doporučujeme obrátit se na Energetický regulační úřad – www.eru.cz, konkrétně na oddělení ochrany spotřebitelů. ERÚ informoval o ukončení dodávek společností One Energy na svých stránkách a mimo jiné zde uvádí i toto:
„Doplníme, že v souvislosti s potížemi společností One Energy & One Mobile, a.s., je ERÚ opakovaně dotazován také na to, jak budou řešeny přeplatky a nedoplatky zákazníků. Vzhledem k chybujícímu zákaznickému systému totiž firma v posledních měsících rozeslala řadu nesprávných vyúčtování a nastavení záloh. V těchto případech platí, že ukončení dodávek neznamená zánik společnosti samotné a přeplatky i nedoplatky by měly být nadále řešeny standardní cestou.“
S pozdravem
Jana Poncarová a Karel Srdečný