Internetová poradna i-EKIS / odpověď
10.9.18 / dotaz č. 98242
Dobrý den,
koupili jsme před 9 měsíci domek a nastěhovali se 23.12.2017, v domě máme kombinovaný kotel protherm leopard, který ohřívá vodu, topení a sporák. Byli jsme u inoggy než si najdeme jiného odběratele, za topnou sezonu (1.1.2018 - 30.4.2018) kdy jelo topení na 22 stupňů, napouštěli jsme si vanu a vařili nám přišlo vyúčtování 6MWh, od května jsme u jiné společnosti a došlo nám vyúčtování za období od 1.5. - 31.8. 2018, že naše spotřeba plynu je 10 MWh, což je ještě větší jak v zimě a to topení je vypnuté a teplé vody tolik nespotřebujeme. A já se ptám čím to může být? Doma nemáme pocit, že by unikal plyn, možná ještě venku? Nebo závada na kotli? Nevíte jak popř. postupovat? Doplácet 4500 se mi teda moc nechce, ale asi budu muset, popř. kdybychom zjistili, že venku uniká plyn dá se nějak reklamovat společnosti? Děkuji.
koupili jsme před 9 měsíci domek a nastěhovali se 23.12.2017, v domě máme kombinovaný kotel protherm leopard, který ohřívá vodu, topení a sporák. Byli jsme u inoggy než si najdeme jiného odběratele, za topnou sezonu (1.1.2018 - 30.4.2018) kdy jelo topení na 22 stupňů, napouštěli jsme si vanu a vařili nám přišlo vyúčtování 6MWh, od května jsme u jiné společnosti a došlo nám vyúčtování za období od 1.5. - 31.8. 2018, že naše spotřeba plynu je 10 MWh, což je ještě větší jak v zimě a to topení je vypnuté a teplé vody tolik nespotřebujeme. A já se ptám čím to může být? Doma nemáme pocit, že by unikal plyn, možná ještě venku? Nebo závada na kotli? Nevíte jak popř. postupovat? Doplácet 4500 se mi teda moc nechce, ale asi budu muset, popř. kdybychom zjistili, že venku uniká plyn dá se nějak reklamovat společnosti? Děkuji.
Dobrý den a děkuji za Váš dotaz a za zájem o naše poradenství.
Vámi udávaná spotřeba plynu za období 2. 5. – 31. 8. 2018 ve výši 10 MWh je naprosto neúměrná. První věc, kterou by bylo vhodné udělat je reklamovat toto vyúčtování u „jiné nejmenované společnosti“ (současného dodavatele).
Doložit spotřebami za uplynulá období s tím, že počet spotřebičů se nezměnil a způsob jejich užívání je shodný.
Jako další krok pak hledání příčin vysoké účtované částky. Těchto příčin může výt i více
Únik plynu za plynoměrem nelze vyloučit, i když je málo pravděpodobný. Zjistit by se nechal pouze zkouškou těsnosti.
Závada na kotli, která by zvýšila spotřebu plynu, je rovněž málo pravděpodobná. Zejména v období od začátku května do konce srpna, kdy se téměř netopí
Chybný odečet plynoměru. Zkontrolovat a zapsat současný stav. Porovnat se stavy a spotřebami v obou fakturách (bývalého a současného dodavatele).
Zapsat stav plynoměru v nějaký den večer a ráno. V době kdy neprovozujete žádné spotřebiče by neměl ukazovat spotřebu plynu. Mohl by se takto projevit i chybný plynoměr.
Zapisovat několik dní stavy plynoměru vždy ve stejnou dobu. Z denních rozdílů se dá určit, zda se jedná o denní přiměřenou spotřebu.
U současného dodavatele plynu si vyžádat ceník. Porovnat ceny na faktuře s údaji v ceníku.
Každá dodávky energie se uskutečňuje podle smlouvy o dodávce a odběru. Pozorně prohlédnout současnou smlouvu, zda neobsahuje pro Vás nevýhodná ustanovení sankční povahy, např. za nedočerpání množství nebo nesplnění nějakých ve smlouvě uvedených povinností a pod.
V případě, že Vaše jednání se současným dodavatelem nebude úspěšné najít jiného dodavatele.
Ing. Jaroslav Winkler
Energetický poradce ECČB
Vámi udávaná spotřeba plynu za období 2. 5. – 31. 8. 2018 ve výši 10 MWh je naprosto neúměrná. První věc, kterou by bylo vhodné udělat je reklamovat toto vyúčtování u „jiné nejmenované společnosti“ (současného dodavatele).
Doložit spotřebami za uplynulá období s tím, že počet spotřebičů se nezměnil a způsob jejich užívání je shodný.
Jako další krok pak hledání příčin vysoké účtované částky. Těchto příčin může výt i více
Únik plynu za plynoměrem nelze vyloučit, i když je málo pravděpodobný. Zjistit by se nechal pouze zkouškou těsnosti.
Závada na kotli, která by zvýšila spotřebu plynu, je rovněž málo pravděpodobná. Zejména v období od začátku května do konce srpna, kdy se téměř netopí
Chybný odečet plynoměru. Zkontrolovat a zapsat současný stav. Porovnat se stavy a spotřebami v obou fakturách (bývalého a současného dodavatele).
Zapsat stav plynoměru v nějaký den večer a ráno. V době kdy neprovozujete žádné spotřebiče by neměl ukazovat spotřebu plynu. Mohl by se takto projevit i chybný plynoměr.
Zapisovat několik dní stavy plynoměru vždy ve stejnou dobu. Z denních rozdílů se dá určit, zda se jedná o denní přiměřenou spotřebu.
U současného dodavatele plynu si vyžádat ceník. Porovnat ceny na faktuře s údaji v ceníku.
Každá dodávky energie se uskutečňuje podle smlouvy o dodávce a odběru. Pozorně prohlédnout současnou smlouvu, zda neobsahuje pro Vás nevýhodná ustanovení sankční povahy, např. za nedočerpání množství nebo nesplnění nějakých ve smlouvě uvedených povinností a pod.
V případě, že Vaše jednání se současným dodavatelem nebude úspěšné najít jiného dodavatele.
Ing. Jaroslav Winkler
Energetický poradce ECČB
Odpovídá: Ing. Jaroslav Winkler* - EKIS České Budějovice Energy Centre tisk